Sunday, January 18, 2009

VRC

Date:18 Jan 09
Time:10am-2pm
Venue:UM Hall
Event:VRC –volunteer recognition ceremony.

Hari penyampaian anugerah kepada sukarelawan aktif dan cemerlang. Juga penghargaan kepada media dan penaja-penaja. Kene buat baik ngan diorg nih-sebab tu ader penghargaan kat diorang gak. Datuk bagi ucapan dan lepas tuh ader sesi mari berposing dengan reporter. Maka dengan langkah penuh bergaya, berposingla kami beramai2 diatas stage tuh. Macam artis gak la time tuh.

N then ader performance. Artis baru mcm adik-adik rumah nursalam, makcik-makcik rumah sinar salam n capoiera from brazil bg show yg menarik. N then artis meletop macam kitorang buat ala-ala teater muzikal.Cikgu Fakri yang menang tiga kali award tu jadi koreografer n Karem yang tak pernah menang award lagi jadi director.heh

Ok citernyer begini. Watak utama-fait,sam,ina dan zam.Lain-lain pegang watak sampingan yang amat bergaya.

Scene 1:Fait budak yg memboringkan sebab wikend die macam tak tahu nak buat aper.Maka Sam pun mengajakla Fait join volunteer.Then stop-kuar lagu Voulez-vous. Dancers (kareem,aku,eli,tim,ina,alisah,fiza,zam) pun kuar menari2.

Scene 2:Fait n Sam gi rumah orang-orang tua. Zam dan Ina jadi orang tua yg kemudian nyanyi lagu Celine Deon.

Scene 3: Fait pun suke nak join volunteerism.Maka dia pun mengejoin volunteerism.heh.
Lagu Ku Bahagia Melly Goeslow-sumer penari kuar lagik.

Scene 4:Hip hop scene.Cikgu buat hip hop yg lain tepuk tangan jer.

Hebat kan.Practice berminggu2 gakla sampai lebam mata.heh-tu auta yer. But yes, everybody give their best commitment with this performance. And finally…this is the day. Although the hall is not what we had expected..plus the very first dancing performance from everyone (me especially)…tapi dengan semangat kelaut yang ada…memang kelaut la persembahan tu. Hahahha…Mula-mula jerlah kelaut, then bile sumer orang dah selesa, we just know that we can do this. Satu dewan tepuk tangan sambil menjerit ‘We want more..we want more’. Ni aku tau diorang menjerit dalam hati.

Kesimpulannya, aku penat. Tapi aku enjoy. Dan aku sayangkan volunteerism. Dan aku sayang sumer kawan-kawan aku.

Pics to be upload later.Tunggu photographer Jehan upload picture.

4 comments:

saracocohoney said...

aku cam tak caya jaja bleh update blog secepat neh selalu yg aku baca citer hari raya die jer...tahniah jaja...semoga lebih tekun lagi yek!

theshoppingplace.com said...

azam baru azam baru azam baru azam baru azam baru...yer azam baru

garb_ina said...

wah berwajah baru....

theshoppingplace.com said...

aah wah wah wah dan wah