Monday, April 14, 2008

Majlis Tahlil

Keja call…
Weh Pakcik Mat meninggal.Gi Sentul jom ader majlis tahlil.


Maka agenda pada malam ini adalah pergi ke Sentul;majlis tahlil.

Allahyarham Pakcik Mat
Umah die sebelah umah aku
Tinggal satu kpg kat Sentul
Pakcik Mat muka garang
Cakap pun kuat2
Aku ngeri sebenarnyer kalo jumper Pakcik Mat

Tp sebenarnyer Pakcik Mat tu baik
Die pernah tanya aku ader bf tak
And aku jawab ader
Nama saper
Aku jawab Mahathir
Tu kisah zaman dulu kala
Masa umur aku 7 thn

Sgt jarang jumper die setelah pindah
Last aku jumper dia tiga empat tahun lepas
Die masih ingat lagi akan Mahathir tuh
Gelak aku ngan Pakcik Mat
Wahahhaha..ingat lagi yer...

Skrg die dah takder
Allah lebih menyanyanginya
Pakcik Mat ngan aku tk der aper2 pertalian darah pun
Aku ngan die strangers
But then..strangers pun ...
Ader nilainya
Aku ader memori aku bersama die

Teringat Pakcik Mat..kenangan lalu dtg kembali
Aku selalu main umah die
Aku takut tgk muka die
Aku bg tau rahsia aku ngan die
Byk gak memori aku ngan die although die stranger

Amacam kalo org yg aku kenal
Kekawan..keluarga..
Yang tentunya lebih banyak memori aku ngan die
Tentu aku lebih sedih
Namun,Allah lebih menyanyanginya
Kita yg hidup perlu redha akan kejadian tersebut
Dan sebagai peringatan kepada kita
Yang hari kita akan tiba

Kepada Pakcik Mat
Semoga rohmu dicucuri rahmat
Amin...

No comments: