Wednesday, May 2, 2007

Is it bad day? Hmm…

Last Friday, was a public holiday ..so I’m not working. I plan to go to petaling jaya in the afternoon to meet Mr. Simon. Before I’m going out…I have instinct to bring my umbrella..but I refuse to coz..malulah nak pegang payung..my payung is huge one like makcik2 selalu pegang..then, from putra tmn jaya I take cap..i give him address but he can’t find the location.

Me: pakcik address die pjs/9..ni pjs/8
Pakcik:yerlah..kite cari pelan2…
Me: (pelan2..gile aper?byklah tambang)..kalo tak tahu tanyer je la pakcik
Pakcik:takper la..adik call tempat tu
Me:ala..pakcik kredit sy 0.38 jer..tak cukup la
Pakcik:aper no..?meh pakcik call..
Me:(tak nak menyusahkan org)..tak per pakcik..takyah call..tu org sy turun Tanya..
Pakcik: ha..ok
Me: (balik dr Tanya org..sambil pandag meter teksi)..pakcik diorg ckp diorg tak sure..tp boleh try kat belakang stesen minyak saner..tp nak ikut logic kan supposedly area sini la kan..this is pjs/8 I nak gi pjs/9
Pakcik:hmm..call la
Me: tak der kredit
Pakcik:takper..pakcik call
Me:aa...okla..no.nyer 12345678
Pakcik:(ckp2 dlm telepon)..adik die kata ni jalan tandang..salah address dah ni..
Me: Allah pakcik..minta maaf..tu nombor lain..sy nak pergi tempat tu kejap lg…sorry2..
Pakcik: (maybe la ni dlm hati die-hampeh betul budak ni)..ok2..bg no.empat tu
Me:87654321..kali ni betul pakcik
Pakcik: (ckp telepon)..then after a few minutes..”adik..awak salah address..bukan pjs/9..pjs/6 la..patut la tak jumper..
Me: o ye ke..(nak cover malu): website diorg la ni..letak address salah ..(which is actually I don’t know whether its me or the internet yg salah..)
Pakcik: takper2…

Bile dah sampai…meter show 7.10..
Me: Pakcik kire sekalila credit tadi tu…(byk tu siap tersalah call lagi)
Pakcik..oklah..rm8 jer…
Me: (baiknyer pakcik ni..aku inagtkan rm10)..tq nyer pakcik..sorry byk2..
Pakcik: takper2..tu opis die..jgn salah masuk lak..(waa…dlm mesejnyer tu)
Me: hehe..ok pakcik..by

Then after half an hour I having discuss with mr.simon.. it’s time to go home..need to find another cap..so I just walk to the street and take a cap..

Me : Pakcik..boleh pergi ke putra tmn jaya?
Pakcik: ok..boleh..
Then..after 5 minutes...
Pakcik:lalu jalan bawah kan?
Me: Ha! Mana saya tahu pakcik..pakcik tak tau ke?
Pakcik: tak tahu..pakcik bukan dari sini..pakcik dr subang jaya..
Me: La..ye ke..(Wa..not again!!)
Pakcik..pakcik raser jalan bawah ni la..
Me: Hmm…(Wa…habis duit aku jalan2 hari ni)
Pakcik: okla..betul
Me: alhamdulilah...

Then..in putra tmn jaya , i wait for my friend ..we want to go to other places also. We take cap to go there..nothing happen this time..when go home we take bus..

Me:nak gi kl sentral pakcik..
Driver bus: boleh.. naikla
Me :berapa ringgit nak ke kl sentral?
Konduktor tiket bus: maner ader nak ke kl sentral..
Me: driver kata naik tadi
Konduktor tiket bus : die sume org die kata naik..
Me: la..hbs tak gi kl sentarl la ni?
K.b.t : pergi..
Me: tadi kata tak?
Kbt : pergi..tp sekarang pergi tmn medan dulu..lama nak pusing tu dik..
Me : o ye ke..habis tu camner
Kbt: Turun la kat depan tu nanti..
Me: Turun..then?
Kbt : lintas jalan amik bus ke kl
Me: ok..sekarang nak pay berape?
Kbt : tak payahla..
Me : tak yah bayar ke?
Kbt : naper..nak bayar ke?
Me : o free la ni..
Kbt : haa…
Me : ok..tq

So bile dah sampai depan sikit…kitorg pun Turín..then suddenly hujan Turín..me tak sempat nak lintas jalan lagi..and suddenly i rememebr my payung makcik..(waa… what a day..)

For me..it’s very tired today..but it’s not really bad day coz I enjoy this day also..i am clumsy person so I take this day as my another episode of laugh…furthermore..laughter is a best medicine rite? Me n my friend keep laughing all the day..hahah..well..bad thing actually not bad..u can make it as a humor if you want to..it is you who decide what do you want it to be..whether you want it to be Ur bad day or …? Well..give me a word please..:)

No comments: